Çocuk Ruhu Anne Babaya Bağlı

Çocuk ve ergen psikiyatrisi uzmanı Dr. Figen Şen Kösem, çocukların ruh halinin doğrudan anne ve babasınınkiyle ilişkili olduğunu söyledi. Denizli Belediyesi, çocuk büyütürken dikkat edilmesi gerekenler konusunda anne ve babalara yönelik bir konferans düzenledi. Çatalçeşme Oda Tiyatrosu'nda Sağlık İşleri Müdürlüğü'nün organize ettiği konferansa yoğun ilgi gösterildi.

Denizli Belediye Başkan Yardımcısı Mustafa Gökoğlan, konferans öncesi yaptığı konuşmada, "Çocuklarımız, hatalarımız sonucunda bebeklikten başlayarak evliliğe ve askerliğe kadar, hattâ yaşamının her alanında birçok sıkıntılı dönem geçirebiliyor. Yıllar önce Ankara'da çalışırken televizyonlardaki bazı programların zararlı olduğuna işaret edip Milli Eğitim Müdürlüğü'nden yardım istemiştim. Çocuğun ilgisi, tamamen bu zararlı programlarla donatılıyor. Sonucunda ise istenmeyen olaylar yaşanıyor. Birçok aile, ben de dahil, kendi ailesinden ne gördüyse çocuğunu o şekilde yetiştiriyor. Teknolojik gelişmeler çocuğun gelişimde önemli olduğu için hepimiz bocalama devri geçirmeye başladık. Bunu da bilgilendirme yoluyla çözmeyi amaçlıyoruz." dedi.

Uzm. Dr. Kösem ise ailelerin, çocuklarını sağlıklı, başarılı ve mutlu bir insan haline getirmek için yoğun çaba sarf ettiğini, istemeyerek de olsa amaçları doğrultusunda çalışırken hata yaptıklarını söyledi. Kösem, "Bebeklikten yetişkinliğe kadar ne yapılması gerektiğini tespit edelim. Bebekler yakınlık, sıcaklık, ilgi, sevgi ve olumlu bir ev ortamı ister. Evde gerginlik, üzüntü ve sıkıntının normalin üzerine çıkmaması gerekir. Bebekler en çok da mutlu anne ve baba ister, çünkü bizim öğrendiğimiz şey, anne babaların fedakâr olduğudur. Tüm imkânlarını seferber ederler ama kendi ihtiyaçlarını karşılamayı ötelerler. Kendi ihtiyacını karşılamayan anne ve baba mutlu olamaz." şeklinde konuştu.

Bir çocuğun ruh halinin, doğrudan anne ve babasınınkiyle ilişkili olduğunu vurgulayan Figen Şen Kösem, "Depresyonda olan anne ve babaların çocukları da depresyonda olur. 'Ben eşime kızgınım, kayınvalideme kırgınım ama çocuğuma çok iyi bakıyorum, isteğini alıp giydiriyorum.' derseniz, bu iyi bir anne ve babalık değildir. Önce kendi sorunlarımızı çözeceğiz, sonra da çocuğumuzu mutlu edeceğiz. Hem bayanlar hem erkekler depresyon dönemi geçirebilir. Bu da çocuğu olumsuz etkiler. Bu gibi durumlarda uzmandan yardım alınmalıdır." dedi.

Bebeklerin özellikle ilk üç yıl anne ve babalarının desteğine daha fazla ihtiyaç duyduğunu anlatan Kösem, şunları söyledi: "Bebeklere doğumdan itibaren ilk yıl fiziksel olarak çok yaklaşırız. Birinci yılın sonunda yürümeye başlayınca ise fiziksel bağımlılık azalıyor ve ruhsal bağımlılık başlıyor. Çocuk, 'Ben de varım, ben de yürüyorum.' şeklinde davranır. İlk üç yıllık ruhsal ve fiziksel bağımlılık döneminde, anne ve babaların nasıl olduğu çok önemlidir. Biz bu dönemde ruhsal ve fiziksel olarak tükenmeyelim. Eğer aksi olursa, çocuğumuzun ömür boyu birçok sorunla karşılaşacağını unutmayalım."

Yaklaşık 2 saat süren konferansın ardından anne ve babalar, Uzm. Dr. Kösem'e merak ettiklerini noktaları sordu. Konferansın, her ay başka bir mahallede düzenlenecek şekilde genişletileceği bildirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder